torsdag 12 september 2013

Ibland dyker de upp..

Det är en uppsjö av skateboardmärken därute. Och de kommer inte bli färre. I sann DIY-anda så poppar det upp märke efter märke. Så det blir svårt att hålla reda på. Man blir kräsen. Får favoriter. Många av dessa små favoriter kommer kanske bli stora. Till och med riktigt stora.
Hur länge håller ett märke? Hur länge håller de gamla märkena? Ämnet är alldeles för stort, och vi har säkert varit innen på det förut, så jag kokar ner det till att tipsa om Studio skateboards. I sitt sätt, så liknar de många andra undergroundmärken som inte är så underground längre. Lite grynigt analogt filmande. Snyggt foto. Genomarbetade edits.
Kanske är just Studio skateboards lite väl grafiska och arty farty. Men jag kan gilla det. Just nu. För mycket inom skatevärlden är väldigt trendkänsligt. Många är kappvändare. Många vill likna det som är fräscht. Just nu. Inget klander. Det bara är så. Är det generationsskifte inom brädmärken?
Mycket ligger i hur pass mycket personlighet ett märke har. Polar har det, Palace har det. Med två starka personer som driver dem. Pontus Alv och Lev Tanju. Och det är väl en av många faktorer som gör de två så pass stora och populära.

Har någon slags fundering kring att allt ser så snyggt ut nuförtiden. Att fler och fler skatare också är något annat kreativt. alla är fotografer, grafiska formgivare. kan det vara därför mycket ser klanderfritt ut nuförtiden? Jag vet inte. Men Studio skateboards ser väl väldigt grafisk designigt ut.

snygg tycker jag. annorlunda mot mycket annat. tycker jag.

Hur som så diggar ja deras edits, här kommer smakprov:



Bryan Wherry for Studio from Studio Skateboards on Vimeo.

Vet inte riktigt var jag landade med detta inlägg.
vill också lägga till detta klipp:



tror att den här filmen, "old dominion" kan vara riktigt bra. JOn Rowe äger ju ett riktigt ös. vet inte riktigt vad venue skateboards är för någonting dock, brädmärke? affär? ska leta vidare.

Tack och Godnatt

2 kommentarer:

  1. Lite underlig, men intressant grafik! Påminner lite om ClipArt, som jag efterlyste nyligen. Haha! :) Fast på ett coolt sätt, menar jag. Ja, det där Venue-klippet var rått och grynigt, som en okokt pölsa! Gillar´t!

    SvaraRadera
  2. eller huur, tycker det andas någonting nytt, inte lika serietecknarinspirerat som mycket är, o det verkar inte handla om brudar, pengar sprit eller droger heller, så någonting nytt är det. haha okokt pölsa. smaskigt!

    SvaraRadera