lördag 5 oktober 2013

Bara håll käften och skejta!

Blev några city features på rad här. Det tänkte jag på först efter jag sett dem. Tänkte på dem bara som skejtklipp först. Alla tre har nåt: Krooked Circle Board i NYC, Tony Manfre i SF och Sheckler & co. i NYC.




Krooked är ju Marks bebis, och det blir ju därefter, men hans krookedness uppskattas mig och det är nästan alltid underhållande. SF är alltid SF, och det är ju skejtporr by default. Dessutom tar Manfre med oss på klassiska spots som gör att det känns mer än lovligt gött.

Så till problemet. Vad gör vi med Ryan Sheckler? Grabben är helt sjuk på att skejta, och nu pratar jag inte Nyjah-sjuk (=tråkig), utan han har dessutom en bra stil och gör jävligt snygga trick. Men hans image är ju helt uppfuckad vid det här laget. Jag skulle vilja se honom bara SKEJTA. Bara S-K-E-J-T-A! För en gångs skull, bara håll käften och åk på din jävla bräda. Inga "tattoos wit da bros" eller flörtiga blinkningar mot kameran. Men han är ju skadad av MTV-uppväxten, naturligtvis. Synd på så rara ärtor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar