tisdag 22 oktober 2013

köpenhamnarna kan!

Köpenhamn med dess köpenhamnare. jisses. som att de ligger i framkant på allt de gör. här är jag ju avis. på att stockholm är så himla stockholm, och så lite köpenhamn. jag såg denna ikväll:


blev hänförd, som vanligt av spotsen som finns i köpenhamn. och som oftast så börjar även denna danska edit med ett gäng skatare som cyklar, med brädorna på pakethållaren, sådär smart som jag själv aldrig skulle kommit på. allt filmat bakifrån såklart. Men riktigt bra skating. och då och då så synts denne Laurent gehin. som jag och en god vän, Olle, upptäckte i, om jag nu inte minns fel, Adios, one step beyond. jag hittar inte det men antar att han är under amateurs delen. hursom så är han en sån där skatare som jag hittar tillbaka till lite då och då. Han verkar liksom ha passionen för skateboard. han verkar ha känslan för vad skateboard är, för honom. Jag hittade denna del med honom som släpptes tidigare i år. även denna börjar med just det. cyklande skatare, påväg!
Laurents del börjar runt 33:40, men andra giganter som hjalte är ju med. Jag kan inte riktigt förklara vad som gör just Laurent så unik. men han har något magiskt, något nästan enstörigt kring sig som jag diggar. Såg till exempel välkomstdelen för dennis Durrant. sjukt bra skatare, men enligt mig så stannar det just där. han ser liksom lite för perfekt ut. allt sitter rätt, inget smuts i kanterna. alls= tråkigt. coudnt be more buttery som någon säger i delen. jag slutar där med tipset att verkligen lyssna på defekts podcast. just nu går de igenom 90-talet inför goldschool den 7 dec. två år per gång.
its a must!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar