onsdag 25 december 2013

Fred Gall igen!

ok. Jag har ju skrivit om denna legend många gånger innan. men han slutar aldrig förvåna. Han kommer aldrig bli utträknad. Denne Fred Gall. Varför Habitat bestämt sig för att göra en liten dokumentär om honom nu helt plötsligt tänker jag inte lägga ner mer tankekraft på. Utan bara glädjas av vad som gavs. En fin liten dokumentär där lite lirare babblar honom och lite skating. dock en grej. Varför fick inte fred Gall själv medverka med lite historier? grym skating är det iaf:

Sen som ett paket på posten så laddar trasher upp en ny film med Habitatgänget. Jag smäller av! detta Kan inte bli dåligt. och det blev det inte heller.
Här är vad som fastnade störst.
Silas har en bra del. jag har aldrig tyckt så mycket om Silas, ser nu att han har vissa drag som liknar en viss jereme rogers i ansiktet. gör inte saken bättre. Men Silas skatar grymt. solid stil, om än lite tråkig. Sen kommer två!! trick med Danny Garcia. Är han Pro fortfarande. han är ju grym inget snack. men man har ju inte direkt blivit överöst av material på an. Sen följer Ghuru Khalsa. inget speciellt. schysst sw kickflip uppför ett gäng trappsteg dock. Syvanen gillar jag, smarrig bs kickflip över rabatten och riktigt go sw ollie som följer. Han verkar kul tycker ja, är han finne på riktigt?

Sen följer Brian delatorres del. helt övergrym förrutom första treflippen under hans namn. vad gör han med bakfoten, är det ett dåligt skämt? resten, underbart. stilen, lugn blandat med stor portion ös. Alex Davis har också en riktigt peppad del, diggar inte hans ökencamobrallor, borde ha skippat dem, men annars!! yes! Janoski tillhör favoritskatarkategorin hos mig. trist är då att jag slutat hoppas på ännu en fullpart. något ja tycker är lustigt så får jag alltid en känsla av att han alltid har bättre parts under habitats regi, än under NIke. lustigt. men som att hans stil passar bättre in på habitat än nike kanske? aja. ett par trick med, alla övergrymma såklart. Ovan nämnda Fred Gall imponerar även fast den ger smak för mer. ett par trick i typisk Gall-anda. Daryl Angel imponerar stort. riktigt härlig del som bjuder bla på en riktigt fet ollie från bump över rail till bs wallride. stor! Mark suciu! sista delarna. han har typ tre stycken. alldeles för mycket. jag slumrade till i mitten nånstans, kan bero på att jag är småbarnspappa med konstant sömnbrist, eller just det faktum att det blev för långt. kändes lite matande liksom. men absolut, killen är säker på det han gör. att åka skateboard. 

Riktigt kul o se lite habitat igen, samt såklart fred gall dokumentären. Men tänk en fullpartsfilm med habitat igen. jag ryser av behov av det.
Nästa år ska jag köpa nya skateskor o åka mer! häng på! det kommer bli kul!

2 kommentarer:

  1. Gall, en stubbe på två ben och fyra hjul! Kraftpaket med svårbestämd stil, men med jävlaranamma som förmodligen skulle generera en tryckvåg som fick hela The Berrics, inkl Koston, att dratta på arslet. Vet inte vad man ska kalla det? Går han att jämföra med någon annan? Lite Vallely, lite Matt Reason, fast med en rejäl dos tech på det. Unikt. Tänker på gamla löftet Jordan Richter i Blind Video Days, som väl försvann i nån dimma i början av 90-talet... ja, eller jag vet inte... Men helvete, Brian Wennings mysbyxechock där! Vad hände med den grabben?

    SvaraRadera
  2. hahahaa, brian wennings uttalande är också helt makabert. thats all I gotta say bla bla. ja du. fred gall. vilken karl. förresten. på tal om alien o annat. läs chromeballs intervu med bo turner, gamla alienåkaren. vilken dåre!.

    SvaraRadera