lördag 31 augusti 2013

Geoff Rowley


Ok lite snabbt. Geoff Rowleys battle commander på the berrics. som jag sagt innan så står jag väldigt tudelad till the berrics och vad de gör. Men de gav oss iallafall Geoff som battle commander. Geoff har för mig alltid varit 100% skateboard. visst har jag funderat över låtval i tex flipfilmerna osv, sen det där med ljuset som brinner i slutet av nån ...sorryfilm. vad är det om. Men hans skating tycker jag är makalös. första gången jag såg honom va i transworld uno. som för övrigt var den första skatefilm jag ägde. på den tiden kunde man åka till Sörlins sport i Falun, hyra de senaste skatefilmerna och banda av dem hemma. enkelt! har för mig att de tom uppmuntrade till detta.
tillbaka till battlecommander-parten. Geoff har nog alltid fått kämpa lite extra, och kanske är det därför de tar med sånt. sen hans kickflip nosmanuals i quartern. jisses. skateboardkonst på hög nivå. Sen är det kanske lite väl mycket flippar o så, men det blir väl lätt så i den där hallen. The berrics verkligen osar hammers tycker jag. en riktig hammerpark. aja. grymt o se något nytt av denna eminenta skateboardåkare.


länk till delen här

sen är det ju vans downtown showdown idag där han medverkar med flipteamet.
Andra team är Palace, Cliché, Blind. Antiz, Death, smElement, Radio, Metropolitan, Isle, Drop dead och så Sweet!! kn bli en hel del bra skating idag. ska försöka ratta in för lite lördagsunderhållning.

Slutligen så tycker jag att alla borde följa Defekts podcast kastat i etern. riktigt skarpt om skateboard och allt runtomkring. läs vidare och lyssna på senaste episoden här.

God Lördag!



2 kommentarer:

  1. Geoff och Tom blåste skallen av hela Kalifornien när de kom dit i mitten av 90-talet. Chris Nieratko pratade om detta när han kommenterade Downtown Showdown i lördags. Folk började skata mer som dem. Kul att höra en Cali-snubbe prata om dem som de hjältar de var, och är.

    Antingen blev de influerade av Penny (t ex Muska eller tidiga Chris Cole) eller av Geoff (t ex Andrew Reynolds eller sena Chris Cole). Vissa blev influerade av Rune och parkskejtingen börja så sina små frön i början av 2000-talet. Flip hade en sjukt inflytelserik del i en 411 Industry-del som finns här: http://www.youtube.com/watch?v=Os1VShnHSas

    Kan vara en av de mest Bang for the buck-delarna som gjorts i en film.
    "Tom, from Oxford..."-sekvensen kan vara de mest effektiva sekunderna som visats på skate-film någonsin. Säga vad man vill om Tom, from Oxford, idag, men de här sekundrarna kan ingen någonsin ta ifrån honom.

    Andy Scott, vetefan var det blev av honom dock... nån som vet..?

    SvaraRadera
  2. ...och apropå TWS Uno. Penny och konsten att döda ett spot:
    http://www.youtube.com/watch?v=vaBYa2eiCsE

    SvaraRadera