tisdag 27 augusti 2013

takahiro morita

idag tipsade Magenta skateboards om denna japan: takahiro morita. Jag, som letar i den japanska skateboarddjungeln youtubade upp denna del från strush wheels

Strush wheels är ett japanskt hjulföretag. verkar göra helt knasiga edits. jag har aldrig drivits av någon fascination för japan, men många skatare verkar skata på en annan nivå än västerlänningar. de blandar detta med dessa edits o till den ovan så är ju musiken galet bra och passande. Musik i skatefilm är ju en väldigt viktig grej som man ofta funderar på.
låten hittar ni här: kouta andou spotify
ok iallafall, denna del har ju helt klart något annat mot vanliga skate edits. den har en helt annan glädje, inspiration! det är just det som fascinerar mig. för många så kanske denna sorts skating inte är något nytt, och jag har väl varit där och nosat innan, men det är först nu so jag börjar se vad de gör. skatar omöjliga spots till exempel. imponerande konstigt och kul.

försöker hitta japanska skateboardmärken, men svårt. kanske är mitt googleöga trött. som resten av kroppen. tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar